9/24/2013

Minimuffiny s čokoládou

Naprosto jsem propadla kouzlu minimuffinů. Jsou táák roztomilé!! A je to defacto jednohubka, takže jich můžete sníst najednou více. Navíc jsou rychle hotové, takže ideální (a efektní) pohoštění nejen pro návštěvy.
Následující recept je vlastně ten úplně základní, pouze s přidaným "překvapením" - kousíčkem čokolády. Protože v jednoduchosti je krása :). Ale přibývat rozhodně budou i další verze na tuto mini pochoutku.





Potřebujeme (na 24 minimuffinů):

120 g polohrubé mouky
70 g moučkového cukru
0,5 práčku do pečiva
1 vejce
75 ml mléka
25 ml oleje
kvalitní čokoláda 

kvalitní čokoláda na polevu
kousky oříšků na ozdobu / kokos, cukrářské zdobení..

Pracovní postup:

Je velmi jednoduchý:). Nejprve smícháme všechny "suché" ingredience, přidáme mokré, zamícháme a můžeme plnit formu na minimuffinky, kterou jsme si vyložily mini papírovými košíčky. Nejprve ho naplníme do 1/3, přidáme kousek čokolády, a doplníme těsto do 2/3 košíčku. Nebojte, vyskočí:)
180° 15 min

Po vychladnutí zdobíme roztopenou čokoládou a sypeme rozsekanými oříšky. Já jsem na zdobení použila zdobičku na perníčky, do které jsem čokoládu nalila.





Dobrou chuť!



Tipy a rady:

  • Jak jsem se zmínila na začátku, muffinků existuje mnoho druhů, a všechny lze dělat i v této mini variantě. A recepty určitě budou přibývat :)
  • Pro úplnost doplním, že moje forma je z Penny Marketu za krásných 49 Kč, ale dá se pořídit např. i v Tescomě nebo v Tchibu, a košíčky mám úplně obyčejné z papírnictví (13 Kč).
Inspirace zde.




4 komentáře: